مزایای دو زبانگی: کارهایی که کودکان دو زبانه در آن مهارت دارند

هر کودک در چیزی خوب است و ما به عنوان پدر و مادر از تماشای آنها در انجام آن کار لذت می بریم. کودکان دو زبانه در برخی موقعیت ها نسبت به کودکان تک زبانه مزیت افزوده ای دارند. این کودکان بسته به شخصیت خود گاهی با مهارت های زبانی خود ما را شگفت زده می کنند. در ادامه به برخی مزایای دو زبانگی اشاره می کنیم.

اشتباهات والدین خود را تصحیح می کنند:

مدتها زحمت کشیده اید تا فرزند دو زبانه ای داشته باشید. اکنون وقت آن است که راحت بر صندلی تکیه بزنید و مهارت های او را تحسین کنید. کار به جایی می رسد که کم کم حرف های شما را در هر دو زبان تصحیح می کنند و کلمه صحیح را می گویند یا جمله ناتمام شما را کامل می کنند. از مزایای دو زبانگی فرزندتان تقویت مهارت شما در زبان خارجی است.

به خاطر مزایای دو زبانگی نتایج بهتری در مدرسه می گیرند:

کودکان دو زبانه به طور متوسط نسبت به هم سالان تک زبانه خود در مدرسه نتایج بهتری کسب می کنند. مدت هاست که این افسانه که کودک دو زبانه در مدرسه گیج می شود از بین رفته است و بهبود عملکرد مغز کودک در پی دو زبانگی ثابت شده است.

تصور نمی کنند که دو زبانگی چیز خاصی است:

احتمالا در طول پرورش کودک دو زبانه خود دائما سوالات زیادی برای شما پیش می آید. گاهی حتی روند یادگیری برای شما چالش برانگیز به نظر می رسد. اما کودکی که خود با چند زبان پرورش یافته است، در پرورش فرزند خود دچار چنین مشکلاتی نخواهد بود. او دو زبانگی را بخشی از روند طبیعی زندگی می دانند.

بزرگسالان را با مهارت های زبانی خود سرگرم می کنند:

در حالی که آنها خود فکر نمی کنند که صحبت کردن به چند زبان دستاورد بزرگی باشد، برای بزرگ سالانی که سال ها برای فرو کردن یک زبان در مغز خود تلاش کرده اند، حرف زدن یک کودک پنج ساله که هم زمان به چند زبان صحبت می کند بسیار بامزه است.

اگر یکی از زبان ها واحد درسی باشد از آن لذت می برند:

از مزایای دو زبانگی می توان به لذت بردن کودک از درس آن زبان است. او از اینکه می تواند در کلاس بدون تلاش زیاد نمرات خوبی کسب کند، حتما به خود افتخار می کند.

ترجمه های بامزه از حرف های اطرافیان ارائه می دهند:

تصور کنید در مهمانی با همکاران خود هستید و کودکتان حرف های یکی از آشنایان را که صرفا به زبان فارسی مسلط است دائما برای بقیه ترجمه می کند!

از یک زبان مخفی استفاده می کنند:

یکی از دیگر مزایای دو زبانگی بهبود پیوند عاطفی خواهر و برادر دو زبانه است. آنها می توانند برای رساندن پیام های مهم خود در بین کودکان یک زبانه از زبان مشترک خود استفاده کنند.

والدین را به خود مفتخر می کنند:

والدین دوست دارند کودکشان دارای بیشترین مهارت ها باشد. والدین از دیدن تسلط فرزند خود به چند زبان و فرهنگ لذت مضاعفی می برند.

قدرت فکر بیشتری دارند:

از ثابت شده ترین مزایای دو زبانگی بهبود عملکرد مغز کودک است. کودکی که می تواند هم زمان به چند زبان صحبت کند خلاق تر، روشن فکر تر، انعطاف پذیرتر و به لحاظ فرهنگی پذیرا تر است.

منبع

multilingualparenting

, ,
Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

Your email address will not be published. Required fields are marked *