بزرگترین مشکلات مهاجران: این مشکلات چیست و چگونه با آنها کنار بیاییم

بررسی های اخیر از افراد مقیم در خارج از وطن خود، برخی از بزرگترین مشکلات مهاجران را مشخص ساخته است که سایه ای تیره بر زندگی آنها انداخته است. این مشکلات هر یک به تنهایی می توانند پیشرفت و رشد مهاجر را کند سازند. در ادامه به این مشکلات رایج و راه های حل و فصل آنها می پردازیم.

تنهایی، از بزرگترین مشکلات مهاجران:

با جدا کردن ریشه های خود از وطن، تنهایی تقریبا اجتناب ناپذیر است. تنهایی به این دلیل در شما به وجود می آید که تصمیم گرفته اید به یک کشور خارجی بروید و باید با فرهنگ و زبان آنها منطبق شوید. چیزهایی هست که دلتنگ آنها می شوید به خصوص غذاها و افراد خانواده. به همین دلیل مهاجران بسیاری را می بینیم که به دلیل مشکل در تطبیق یابی با محیط جدید تا ماه ها خود را در خانه حبس می کنند. فائق آمدن بر فاز اولیه ی انطباق با محیط جدید مقداری زمان می طلبد با این حال سعی کنید مثبت باشید در غیر این صورت سلامت جسمی و روانی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. فراموش نکنید که شوک فرهنگی و افسردگی پس از مهاجرت از رایج ترین موارد در بین بزرگترین مشکلات مهاجران است. بنابراین شما تنها فردی نیستید که دچار این حالت می شوید.

تفاوت های فرهنگی:

اگر به کشور دیگری مهاجرت کرده باشید، به خصوص اگر این کشور در قاره ای دیگر باشد، موضوع تفاوت های فرهنگی بسیار رایج است. بسیاری از مهاجران درک فرهنگ های دیگر و جذب آن در اعتقادات خود را در ابتدا دشوار می بینند. با این حال، باید نسبت به ایده ها و عقاید جدید باز و پذیرا باشید تا در مورد دیگران دچار سوءتفاهم نشوید. پذیرش و احترام به شیوه ها و فرهنگ محلی باعث ادغام سریع تر شما در جامعه می شود.

علاوه بر این، باید سبک زندگی خود را با کشور جدید منطبق کنید. به عنوان مثال شاید لازم باشد روش رفت و آمد خود را تغییر دهید. هزینه های بالای حمل و نقل در برخی کشورها یا سبک رانندگی مشکلات زیادی برای مهاجران به وجود می آورد. وقتی می خواهید محلی را برای سکونت انتخاب کنید باید ویژگی های جمعیتی آن را در نظر بگیرید. برای مثال محلی که اجاره اش ارزان است شاید محله ای بسیار پر سر و صدا و شلوغ باشد. بنابراین در مورد فرهنگ کشور و مسائل ریز آن از قبل تحقیق کنید.

مسائل زبانی:

یکی از بزرگترین چالش های تطبیق با یک فرهنگ جدید در بین بزرگترین مشکلات مهاجران یادگیری برقراری ارتباط موثر است. بر اساس گزارش اکسپلورر اکسپت توسط موسسه بین المللی  HSBC، پنجاه و هشت درصد از افراد مورد پرسش اظهار کرده اند که یادگیری زبان محلی بزرگ ترین چالش پیش روی آنها بوده است. این مورد به قدری مهم است که حتی در امریکا و انگلیس، با وجود استفاده از زبان انگلیسی به عنوان فرم اصلی ارتباط، مسائل زبانی به دلیل تفاوت در تلفظ و زبان عامیانه باعث ایجاد مشکل در روابط مهاجرین می شود. یک نظر کاملا مودبانه می تواند در فرهنگ دیگر بی ادبانه تفسیر شود. بنابراین برای جلوگیری از موقعیت های خجالت آور باید از تفاوت های فرهنگی و زبانی آگاه بود.

هزینه زندگی:

شکی نیست که افزایش دستمزد و درآمد بهتر یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت است. با این حال فرصت دریافت حقوق بیشتر به معنی هزینه زندگی بالاتر نیز هست. باید به یاد داشت که در برخی کشورها هزینه زندگی در حومه یک شهر بزرگ از هزینه زندگی در شهری بزرگ در وطن بیشتر است. در این رابطه باید جنبه های زیادی را در نظر گرفت، از جمله املاک، مواد غذایی، آب و برق، مالیات های محلی و مسائل دیگر. با این حال در بین بزرگترین مشکلات مهاجران، هزینه های بالای زندگی در کشورهای خارجی نگران کننده ترین آنها است. مشورت گرفتن از یک مشاور مالی قبل و بعد از مهاجرت توصیه می شود.

بهداشت و درمان:

یکی دیگر از بزرگترین مشکلات مهاجران که در سال های اخیر تبدیل به یک مسئله عمده شده است افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی خصوصی است. از سوی دیگر سطح بهداشت و درمان عمومی نیز در برخی از کشورها افت داشته است. در ماه های اول بدن مهاجران با مواد غذایی و آب و هوای کشور فعلی تطابق نیافته است، در نتیجه آنها سریعا قربانی آنفلوانزا، مسمومیت، سرماخوردگی و بیماری های دیگر می شوند. بسیاری از مهاجران در ماه های اول نمی دانند برای مراقبت های پزشکی به کجا مراجعه کنند و بدون مزایای درمانی و بیمه، هر بار مراجعه به پزشک هزینه ی زیادی برای آنها در پی دارد. در نتیجه خرید یک بیمه پزشکی در اسرع وقت به نفع مهاجران است. در اغلب کشورها می توان این بیمه را با مشورت وکیل مهاجرت هماهنگ و خریداری کرد.

منبع

asiaexpatguides

, ,
Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

Your email address will not be published. Required fields are marked *