راه های رفع دلتنگی برای وطن: احساسی ناخوشایند و مانع پیشرفت

مهاجرت باعث خوشحالی، افزایش انرژی و تجربه فردی است. اما می تواند چالش برانگیز هم باشد که فراتر از صرفا عادت کردن به فرهنگی است که ساعت 10 شام نمی خورند. یکی از مهمترین چالش های پیش روی مهاجران، به خصوص افرادی که برای اولین بار مهاجرت کرده اند، دلتنگی است. فارسیمیا اینجا است که به شما در ارائه ی راه های رفع دلتنگی برای وطن کمک کند. اجازه ندهید که دلتنگی مانع لذت بردن از این تجربه شود.

اول به عنوان یک توریست، بعد به عنوان مهاجر، شروع کنید:

بعد از وارد شدن به کشور فعلی از محل های دیدنی و جذاب آن دیدن کنید تا با فرهنگ و رسوم آنها نیز آشنا شوید. بعد از اینکه در مورد این محل احساس خوبی پیدا کردید، جاهایی را بیابید که در آن احساس راحتی میکنید. رستورانی که عاشق غذاهایش شده اید، پارکی که از قدم زدن در آن حس خوبی دارید و به طور کلی هر چیزی که در زندگی روزمره شما مهم بوده است.

خود را در مسائل درگیر کنید:

اگر مسئله ای وجود دارد که باعث دلتنگی شما می شود، خود را در آن غرق کنید. برای مثال اگر ساکن شهری ساکت و خلوت بوده اید و حالا از بازارهای شلوغ اینجا احساس بدی دارید، آن قدر به این بازارها بروید تا به آنها عادت کنید و احساس راحتی داشته باشید. در عین اینکه شما محیط را می شناسید، محیط اطراف هم می فهمد شما که هستید!

برای خانه هدیه بفرستید:

در تماس بودن با خانواده یکی از بهترین راه های رفع دلتنگی برای وطن است. با ارسال هدیه برای دوستان و خانواده علاوه بر اینکه روزی شاد برای خود می سازید، تجربه خود از کشور دیگر را نیز با آنها سهیم می شوید.

با استفاده از تکنولوژی به خود استراحت بدهید:

تکنولوژی راه های رفع دلتنگی برای وطن را گسترش داده و به کیفیت آن افزوده است. هیچ چیز بهتر از دیدن صورت مادرتان در مانیتور کامپیوتر و حرف زدن با او نیست. با این حال فراموش نکنید که تماس های متعدد حتی می توانند مشکل شما را بدتر بکنند. اگر قرار باشد روزی دو ساعت در اتاق بنشینید و با خانواده حرف بزنید، دیگر زمانی برای آشنایی با محیط اطراف و ملاقات آدم های جدید نمی ماند. در حالی که یافتن دوستان و دلبستگی های جدید سریع تر مشکل شما را حل می کند.

عادت های خود را حفظ کنید:

خیلی چیزها پس از مهاجرت تغییر می کنند، اما قرار نیست همه چیز عوض شود. اگر در وطن عضو تیم، گروه یا فعالیتی بوده باشید، طبیعی است که حالا دلتان برای آن تنگ شود. پس چرا سعی نکنیم که نسخه ای از آن را در محیط فعلی خود درست کنیم؟ به عنوان یکی از راه های رفع دلتنگی برای وطن، حفظ فعالیت ها و ورزش های قبلی به متعادل کردن فعالیت های روزمره و افزایش دلبستگی به محیط فعلی کمک زیادی می کند. در باشگاهی ثبت نام کنید یا فعالیت های قبلی خود را به نحوی از سر بگیرید. فکر نکنید باید تسلیم شوید. در هر جایی از دنیا افرادی زندگی می کنند که فعالیت هایی مشابه شما دارند. کافی است کمی تحقیق کنید و آنها را بیابید.

زمانی را به خود اختصاص دهید:

پنهان کردن مشکل از خودتان کمکی به شما نمی کند. زمانی را در آسایش کامل در محیطی ساکت صرف کنید. در مورد نکات مثبت زندگی فعلی در دفتری بنویسید و برای نکات منفی راه حلی بیابید. یا آن قدر در مورد آنها در دفترتان غر بزنید تا تخلیه شوید. اتاقی ساکت و نیمه تاریک بیابید. دراز بکشید و چشم های خود را ببندید. نفس هایی از ته دل بکشید و آرام شوید. این گونه استراحت ها بسیار به آرامش روح و روان شما کمک می کنند.

سازگار شوید:

اینکه صدها یا هزاران کیلومتر از خانواده خود دور هستید و دیگر نمی توانید در چند دقیقه آنها را ببینید، به این معنی نیست که دیگر نمی توانید شبکه افراد حامی برای خود درست کنید. دوستانی را بیابید که شما را به خانه خود دعوت می کنند و اگر روز بدی داشته اید با آنها درد دل کنید. در اغلب کشورها، خانواده هایی داوطلب اسکان مهاجرین در منزل خود هستند. هر چند ایده هم خانه شدن با افرادی غریبه ممکن است عجیب برسد، اما تاثیر شگفتی در سرعت آشنایی شما با محیط و دوست یابی دارد.

چیزی جدید فرا بگیرید:

یکی از راه های رفع دلتنگی برای وطن منحرف کردن فکر خود از این احساس است. چه فرصتی بهتر از این برای یادگیری زبانی جدید، آشپزی به سبک کشور فعلی یا فراگیری رقص مخصوص آن کشور؟

دوستی هموطن خود بیابید:

دوست یابی در کشور جدید بسیار خوب است. اما گاهی نیاز به کسی دارید که وقتی می خواهید از کشور خود حرف بزنید یا از شرایط فعلی شکایت کنید، شما را درک کند. نیازی نیست خود را به غریبه ها محدود کنید، یافتن دوست هایی با پس زمینه مشترک به رفع احساس دلتنگی در شما کمک زیادی می کند.

راه های رفع دلتنگی برای وطن، یکی به جای همه:

اگر هر روز به خود بگویید من در اینجا غریبه هستم، این حس در شما درونی می شود. به جای این افکار منفی به چیزهای مثبت و شاد فکر کنید. به خود بگویید که قرار است دوستان جدیدی در اینجا بیابید. روزهای خوبی در انتظار شما است و به زودی احساس دلتنگی شما رفع می شود.

منبع

gooverseas

, ,
Share:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

Your email address will not be published. Required fields are marked *